Prelegenci.
Alina Gerlée
Ukończyła studia biologiczne oraz indywidualne studia matematyczno-przyrodnicze na kierunku geografia. Doktor nauk o Ziemi, pracuje jako adiunkt w Zakładzie Geoekologii na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. Interesuje się zagadnieniami związanymi z korytarzami ekologicznymi oraz antropogenicznymi zmianami w krajobrazie i ich wpływem na funkcjonowanie obszarów cennych przyrodniczo. QGIS wykorzystuje w swojej pracy naukowej i dydaktycznej. Pomaga poznawać tajniki pracy z programem studentom oraz osobom, które potrzebują pomocy przy realizacji swoich projektów. Autorka podręcznika „Mapy w QGIS 3.4 od podstaw”, od 2016 roku prowadzi bloga dotyczącego QGIS (www.alinagerlee.pl) oraz aktywnie działa na rzecz społeczności użytkowników.
Jakub Sypniewski
Absolwent kierunku geografia spec. hydrologia, meteorologia i klimatologia Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu, w 2015 uzyskał dyplom magistra geografii na podstawie pracy Wpływ Strategii Nauczania przez dociekanie naukowe na rozwój zainteresowań przyrodniczych uczniów oraz nabywanie kompetencji przyrodniczo-geograficznych w toku pozalekcyjnych zajęć Kółka Przyrodniczego. Jest doktorantem w Pracowni Dydaktyki Geografii i Edukacji Ekologicznej Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu a także nauczycielem geografii i przyrody w Szkole Podstawowej nr 83 im. Emilii Waśniowskiej „Łejery” w Poznaniu. W swojej pracy badawczej wiele uwagi poświęca nauczaniu z wykorzystaniem tzw. nowych mediów. Nieustannie poszukuje rozwiązań dydaktycznych, które w większym stopniu angażują ucznia w proces kształcenia. Jest zwolennikiem wprowadzania do edukacji geograficznej metody eksperymentu i prowadzenia doświadczeń. Systematycznie uczestniczy w krajowych i międzynarodowych konferencjach poświęconych dydaktyce geografii, kształceniu i nowoczesnym strategiom nauczania przedmiotów przyrodniczych. Jako nieodzowną część swojej pracy traktuje popularyzowanie nauki chociażby poprzez prowadzenie zajęć w ramach Poznańskiego Festiwalu Nauki i Sztuki, Nocy Naukowców czy Kolorowego Uniwersytetu. Od kilku lat związany jest z Laboratorium Wyobraźni Poznańskiego Parku Naukowo-Technologicznego, gdzie jako edukator, prowadzi autorskie zajęcia o charakterze popularnonaukowym z zakresu nauk geograficznych i przyrodniczych, skierowane do zróżnicowanej grupy odbiorców, a także realizuje warsztaty o charakterze krótkoterminowym. Od 2019 roku pełni funkcję doradcy metodycznego nauczycieli geografii szkół podstawowych w Ośrodku Doskonalenia Nauczycieli w Poznaniu.
Karol Wójcicki
Pasjonat i fotograf nocnego nieba, popularyzator astronomii, dziennikarz naukowy, prezenter telewizyjny. Twórca największego w Polsce astronomicznego fanpage „Z głową w gwiazdach” na Facebooku. Przemierza cały świat w pogoni za zaćmieniami Słońca, a dwa miesiące w roku spędza za kołem podbiegunowym polując na zorze polarne. Jednocześnie uwielbia leżeć na tarasie u siebie w domu, wypatrując sypiących z nieba meteorów. Z zarażania swoją astronomiczną pasją innych uczynił sposób na życie. Zorganizował jedne z największych na świecie wspólnych obserwacji nocnego nieba (na 12 tys. osób) oraz wiele innych imprez popularnonaukowych. Częsty gość programów telewizyjnych i radiowych. Współpracownik Gazety Wyborczej. Prowadził programy popularnonaukowe na antenie Discovery Science i TVN Turbo. Nauczyciel astronomii w szkole podstawowej Eureka. W latach 2008-2016 związany z Centrum Nauki Kopernik. Obecnie odkrywa przed innymi sekrety Arktyki, podczas wypraw na obserwacje zorzy polarnej. Laureat nagrody Popularyzator Nauki 2015 przyznawanej przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Polską Agencję Prasową.
Tomasz Ordza
Nauczyciel przedmiotów science w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Podróżnik preferujący długie wędrówki górskie i jazdę na rowerze. Te pasje połączył w challange - w jeden dzień objechał Tatry i to właśnie na rowerze. Intryguje go ekologia, inspiruje Szymborska, a jego marzenia to zwiedzenie i doświadczenie wszystkich państw Ameryki Południowej oraz Środkowej. Chciałby spędzić przynajmniej jeden dzień w prawdziwym Hogwarcie. Stara się, aby jego uczniowie byli świadomymi obywatelami – myśleli globalnie, działali lokalnie i uśmiechali się do otaczającego świata, w związku z tym realizuje z nimi nietuzinkowe, interdyscyplinarne i międzynarodowe projekty. Jest trenerem i Ambasadorem programu eTwinning. Ma szczęście w życiu, ponieważ lubi to co robi!