Program Kongresu:

INSPIRACJA DLA NAUCZYCIELA:
Ciemność dnia, światła nocy – wyjątkowe zjawiska astronomiczne
Wykład przeprowadzony w formule meet up w rozmowie z Karolem Wójcickim!

PANEL I
Aplikacje i międzynarodowe platformy edukacyjne, czyli podróż w głąb nieznanych funkcji w smartfonach, tabletach i laptopach.
- Wirtualne podróże po stepach i spotkania z wielorybami.
Wirtualne podróże i aktywne współdziałanie na rzecz środowiska przyrodniczego w myśl słów: myślimy globalnie, działamy lokalnie! - Orbit Mind – Mind Mapping, JumperStory, czy Kahoot?
Mapy myśli – ciekawy sposób na wykonanie notatki i budowanie relacji przyczynowo-skutkowej podczas lekcji powtórzeniowej, która okaże się dla uczniów niezapomnianą przygodą. - STEAM w projektach eTwinning na lekcji geografii.
Jak dołączyć do europejskiej społeczności nauczycieli z całej Europy i zaangażować uczniów do aktywnego udziału w lekcji geografii poprzez udział w projekcie edukacyjnym? Prezentacja sprawdzonych projektów, do których mogą przystąpić uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

PANEL II
Audiowizualna wyprawa na koniec świata, czyli efektywne przekazywanie trudnych treści edukacyjnych w komunikacji z uczniem pokolenia Z.
- WARSZTAT Z QGIS, czyli GIS w szkole.
Jak na podstawie zawiłych danych statystycznych stworzyć własny kartogram? - Zawiłe dane statystyczne ukryte w prostej infografice.
W jaki sposób przedstawić trudne zagadnienia zawarte w podstawie programowej za pomocą grafik stworzonych w Canvie? - Opowieści z czterech stron świata w krótkich filmach i animacjach.
W jaki sposób solidnie dobrane materiały audiowizualne zainspirują uczniów do dalszych poszukiwań po dzwonku? Pakiet inspiracyjnych linków do filmów z przykładowymi zadaniami domowymi, które uczniowie wykonają z entuzjazmem.
PANEL III
Z plecakiem w terenie, czyli o tym jak w szkolnych realiach zrealizować podstawę programową poza murami szkoły.
- Sprawdzone sposoby na zajęcia terenowe w 45 minut.
Jak przy jednej godzinie geografii w tygodniu przeprowadzić z uczniami badania w terenie i osiągnąć przy tym założone cele lekcji? - Lekcja Inside-Out z efektem WOW.
Sprawdzone pomysły na wykorzystanie metody badawczej IBSE, badanie atmosfery z programem GLOBE oraz elementy metody DRAMY podczas zajęć terenowych. Jak wprowadzić na zajęciach element zaskoczenia?




SZKOLENIE POKONGRESOWE
Nauczanie przez naukowe dociekanie (IBSE), czyli przywracamy doświadczenia i eksperymenty w nauczaniu geografii
Jakie doświadczenia i eksperymenty warto przeprowadzić przy wprowadzaniu uczniów do nowego tematu lekcji?
Jakie doświadczenia i eksperymenty warto przeprowadzić przy wprowadzaniu uczniów do nowego tematu lekcji?
Spotkajmy się na najbardziej inspirującym wydarzeniu dedykowanym nauczycielom geografii!
Nie pozwól, by ominęło Cię najważniejsze spotkanie praktyków i ekspertów – dołącz już dziś.