Program Kongresu:
Karol Wójcicki Pasjonat i fotograf nocnego nieba, popularyzator astronomii, dziennikarz naukowy, prezenter telewizyjny. Twórca największego w Polsce astronomicznego fanpage „Z głową w gwiazdach” na Facebooku.
INSPIRACJA DLA NAUCZYCIELA:
Ciemność dnia, światła nocy – wyjątkowe zjawiska astronomiczne
Wykład przeprowadzony w formule meet up w rozmowie z Karolem Wójcickim!
Tomasz Ordza Nauczyciel przedmiotów science w Szkole Podstawowej im. Kazimierza Nowaka w Dąbrówce. Jest trenerem i Ambasadorem programu eTwinning.
PANEL I
Aplikacje i międzynarodowe platformy edukacyjne, czyli podróż w głąb nieznanych funkcji w smartfonach, tabletach i laptopach.
  • Wirtualne podróże po stepach i spotkania z wielorybami.
    Wirtualne podróże i aktywne współdziałanie na rzecz środowiska przyrodniczego w myśl słów: myślimy globalnie, działamy lokalnie!
  • Orbit Mind – Mind Mapping, JumperStory, czy Kahoot?
    Mapy myśli – ciekawy sposób na wykonanie notatki i budowanie relacji przyczynowo-skutkowej podczas lekcji powtórzeniowej, która okaże się dla uczniów niezapomnianą przygodą.
  • STEAM w projektach eTwinning na lekcji geografii.
    Jak dołączyć do europejskiej społeczności nauczycieli z całej Europy i zaangażować uczniów do aktywnego udziału w lekcji geografii poprzez udział w projekcie edukacyjnym? Prezentacja sprawdzonych projektów, do których mogą przystąpić uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Alina Gerlée Doktor nauk o Ziemi, pracuje jako adiunkt w Zakładzie Geoekologii na Wydziale Geografii i Studiów Regionalnych Uniwersytetu Warszawskiego. QGIS wykorzystuje w swojej pracy naukowej i dydaktIycznej.
PANEL II
Audiowizualna wyprawa na koniec świata, czyli efektywne przekazywanie trudnych treści edukacyjnych w komunikacji z uczniem pokolenia Z.
  • WARSZTAT Z QGIS, czyli GIS w szkole.
    Jak na podstawie zawiłych danych statystycznych stworzyć własny kartogram?
  • Zawiłe dane statystyczne ukryte w prostej infografice.
    W jaki sposób przedstawić trudne zagadnienia zawarte w podstawie programowej za pomocą grafik stworzonych w Canvie?
  • Opowieści z czterech stron świata w krótkich filmach i animacjach.
    W jaki sposób solidnie dobrane materiały audiowizualne zainspirują uczniów do dalszych poszukiwań po dzwonku? Pakiet inspiracyjnych linków do filmów z przykładowymi zadaniami domowymi, które uczniowie wykonają z entuzjazmem.
PANEL III
Z plecakiem i telefonem w terenie, czyli o tym jak w szkolnych realiach zrealizować podstawę programową poza murami szkoły.
  • Sprawdzone sposoby na zajęcia terenowe w 45 minut.
    Jak przy jednej godzinie geografii w tygodniu przeprowadzić z uczniami badania w terenie i osiągnąć przy tym założone cele lekcji? Mapa działań rozpisana na poszczególne kroki.
  • Lekcja Inside-Out z efektem WOW.
    Jak wprowadzić na zajęciach element zaskoczenia? Sprawdzone elementy gier terenowych, escape roomów i gadżety, które sprawdzą się zarówno podczas lekcji na zewnątrz, jak i w klasie.
Jakub Sypniewski Jest doktorantem w Pracowni Dydaktyki Geografii i Edukacji Ekologicznej Wydziału Nauk Geograficznych i Geologicznych UAM w Poznaniu a także nauczycielem geografii i przyrody w Szkole Podstawowej nr 83 im. Emilii Waśniowskiej „Łejery” w Poznaniu.
SZKOLENIE POKONGRESOWE
Nauczanie przez naukowe dociekanie (IBSE), czyli przywracamy doświadczenia i eksperymenty w nauczaniu geografii
Jakie doświadczenia i eksperymenty warto przeprowadzić przy wprowadzaniu uczniów do nowego tematu lekcji?
Spotkajmy się na najbardziej inspirującym wydarzeniu dedykowanym nauczycielom geografii!
Nie pozwól, by ominęło Cię najważniejsze spotkanie praktyków i ekspertów – dołącz już dziś.