Program.
WYKŁAD INTERAKTYWNY
Jak przystroić Hadley’a w szkolne doświadczenia? Cyrkulacja atmosferyczna w formie eksperymentów na lekcjach geografii. Poradnik użytkownika.
PANEL I
Geografia z innej perspektywy, czyli jak przekształcić szkolną klasę w inspirującą pracownię geograficzną?
  • Podróż dookoła świata z Bearem Gryllsem i Martyną Wojciechowską – jak wykorzystać dostępne materiały video do przeprowadzenia fascynujących zajęć o najodleglejszych zakątkach świata?
  • Odkrywanie terenu z telefonem i mapą w ręku – jak wykorzystać przedmioty codziennego użytku oraz nowe technologie i przekonać ucznia, że czytanie mapy może być interesujące?
  • Geocaching, czyli w jaki sposób odbiornik GPS może sprawić, że zwyczajny cel dydaktyczny zamieni się w niezapomnianą przygodę z poszukiwaniem skarbów w tle?
  • Tokio, Londyn czy Nowy Jork – uczniowie wybierają miejsce swojego zamieszkania na lekcjach przeprowadzanych metodą klasy odwróconej.
  • EkoChallenge jako alternatywa do tradycyjnego zadania domowego. Do jakich działań proekologicznych możemy zachęcić naszych uczniów poza szkolną ławką?
PANEL II
Nowe technologie jako sposób na efektywną komunikację z dzisiejszym uczniem
  • Jak wykorzystać perspektywę ucznia funkcjonującego w trybie online do aktywizowania klasy na lekcji? Praktyczny przewodnik nauczyciela.
  • Pomysł na nowoczesną lekcję – wirtualna komunikacja z uczniem. Jak krok po kroku przeprowadzić lekcję w chmurze na przykładzie zajęć dotyczących wykonywania pomiarów meteorologicznych i procesu powstawania lodowców? Gotowy plan lekcji.
  • Padlet, Edpuzzle, kody QR i generatory memów – aplikacje, dzięki którym materiał przedstawiony w trakcie lekcji będzie zrozumiały dla ucznia, który jest zniechęcony do nauki geografii.
PANEL III
Wykorzystanie najnowszych odkryć neurodydaktycznych w przygotowaniu uczniów do sprawdzianów, egzaminów i olimpiad
  • W jaki sposób podejście neurodydaktyczne może wspomóc nauczyciela w procesie motywowania ucznia?
  • Czym są mnemotechniki? W jaki sposób pomogą uczniom zapamiętać nawet obszerną partię materiału? Harmonogram działań.
  • Nauczanie przez dociekanie – jak zaangażować ucznia do aktywnego uczestnictwa w zajęciach? Gotowy plan lekcji oparty na idei konstruktywizmu psychologicznego.
  • Nauczanie geografii w cyberparkach i GEOgrywalizacja – jak wykorzystać nowe technologie w edukacji, w tym na zajęciach przygotowujących do egzaminów zewnętrznych?